escort balikesir escort bayan eskişehir escort izmit escort bayan tekirdağ escort bayan bursa escort ankara bayan
izmir escort
izmir escort
izmir escort
izmir escort

‘Kalk Gidelim’ Dizisinin İlk İzleme Gecesinde Yapım Ekibi ve Dizi Oyuncuları Bir Araya Geldi

Söz’de Fatma mı yoksa Ateş mi Ölecek?

Klavye Delikanlıları 8. Bölüm Fragmanı

Video: Tuba Büyüküstün’ün Geçmişten Günümüze Değişimine Tanık Olun

Dizi Müzikleri Kraliçesi

Dizi Magazin 29 Temmuz 2011

Eylem Aktaş yılların emeğini ‘Dizi Müzikleri’ albümünde topladı. Radikal’den Ayça Örer, sanatçıyla, dizi müzisyenliğini konuştu…

Şimdiye kadar seslendirdiğiniz dizi müziklerini kapsayan bir albüm yaptınız ve çok satanlar sıralamasında üst sıralara oturdunuz…

Stüdyo sanatçılığı aslında benimkisi. Hassas ve gerçekten dikkat isteyen bir alan. Dediğiniz gibi dizilerde seslendirdiğim şarkılardan oluşan bir albüm oldu, 13 şarkı. Bir tanesi farklı sadece, o da yine bir jenerik için hazırlandı ve kullanamadık. Onu da çok sevdiğim için albüme aldım. Dizi müziği üzerine çalışırken sürekli müzikle iç içesiniz.

Dizi müziklerinin farkı ne?

Şarkıyı benden dinleyen bir insanin hemen gözünde o dizinin kareleri oluşuyor. Daha kalıcı oluyor, her hafta bir eve konuk oluyorsunuz.

Buna rağmen ön planda değilsiniz…

Benimkisi bilinçliydi. Başladığımda okuyordum, o dönem çok ön plana çıkmak istemedim. ‘Hatırla Sevgili’ dizisiyle tanındım ben. Reytingi çok yüksek, çok sevilen bir diziydi. Ondan sonra soundtrack albümü çıktı ve çok çalındı, çok satıldı. İlk Kazım Koyuncu’nun ‘Gülbeyaz’ında bir şarkı söylemiştim, ‘Ihlamurlar Altında’, ‘Yemin’, ‘Asi’, ‘Kasaba’, ‘Gece Sesleri’, ‘Bu Kalp Seni Unutur mu’, ‘Gönülçelen’, ‘Öyle Bir Geçer Zaman ki çalıştığım diziler. ‘Asi’ dünyada en çok izlenen diziler arasında ilk üçe girdi. ‘Ihlamurlar Altında’ inanılmaz bir izleyici kitlesiyle buluştu. Dubai’den, Arap ülkelerinden telefonlar aldık. Diziler film gibi yapılıyor. Müziklerine de öyle yaklaşılıyor. Ciddi müzikler yapılıyor. Ben Nail Yurtsever, Cem Tuncer’le çalışıyorum. Kemal Sahir Gürel’lerin projesi olduğunda da çalışıyorum tabii.

Dizi sektörü bu kadar gelişmiş olmasına rağmen, müzisyenler bundan yeterince pay alamıyor sanırım…

Avrupa ülkelerinde bu kadar reyting alan, bu kadar albüm satışları olan diziler olsaydı çok farklı olurdu durum. Maddi olarak çok büyük getirileri olmadı ama sesimin tanınması itibariyle çok şey kattı bana. MÜYORBİR var. Müzik Yorumcuları Birliği. Onun dışında bizim haklarımızı koruyan bir yer yok aslında. Ben işin mutfağında büyüdüm. Kemal Sahir Gürel’e ‘Hatırla Sevgili’ projesi gelmişti. Nihavent makamında ‘Hatırla Sevgili’ şarkısı jenerik olarak kullanılacaktı. Okudum bir kez, çıktım. Ondan sonra çok sevildi, yayıldı. Sonra Erdal Güney’in bestesi ‘Zor Yıllar’, ‘Dalgakıran’ geldi, onlar çok sevildi. Öyle oluştu Eylem Aktaş ismi. Ondan sonra ‘Ihlamurlar Altında’.

Dizilerde tarzınız, kimi zaman pop, kimi zaman alaturka oluyor…

Sanat müziği albümü çok isteniyor benden. Benim bestelerimden oluşan bir proje var. Zaten ‘Hatırla Sevgili’den sonra dizi müziklerinde geçmişe dönüş başladı aslında. Bunu Tomris Giritlioğlu başlattı diyebilirim. Sanat müziği projesi için çok eski şarkıları tarıyoruz, onlardan oluşturmayı düşünüyoruz. Hocalarımdan destek alacağım. Sesime uygun, yeni jenerasyona ulaşmasını istediğim eserler arıyorum. Ön çalışma aşamasındayız. Seyyan Hanım’ın bir eserini seslendirmiştim taş plak üzerinden çalışıp. İnanılmaz keyif verici oluyor.

‘Gönülçelen’de diğer dizilerden farklı olarak, bir karakterin de sahnedeki sesini de canlandırdınız…

Onu sadece ‘Gönülçelen’de yaptık. Bir iki bölüme özel yaptığım şeyler olmuştu. Ama ‘Gönülçelen’de Hasret karakterine sesimle eşlik ettim. O zaman günümüzün Belkıs Özener’i diyorlardı bana. Ama onun uzun yıllara yayılan bir emeği var. Hiç yüzünü bilmiyordu insanlar. Çok sonra çıktı ortaya, bence geç bile kalınmıştı.

Dizi sektörünün geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

İnsanlar şikâyetçiler aslında yoğunluktan. Bir konu ele alınıyor sonra herkes tarafından işleniyor. Reyting almayıp gösterimden kalkıyor. Çok fazla dizi oldu ama nitelikli olanlar ayakta kalabiliyor. Eski dizilerin güzel bir yani var ama. İnsanlar anneleri, teyzeleri nasıl yaşamış, neler giymiş, eskiden hayat nasıldı daha iyi anlıyor. Ben ‘Selvi Boylum Al Yazmalım’ müziklerini hâlâ hatırlarım. Nitelikli diziler ve senaryolar müzikleriyle izleniyor. Diğerleri kayboluyor. Bülent İnal’la birlikte düet yaptığımız Seyran Mengi mesela beni çok etkilemişti. Diyarbakır cezaevinde geçiyordu. İnsanlar keşke dinleyip merak edip bir bilinç edinse.

 

EN ÇOK SATAN DİZİ MÜZİĞİ ALBÜMLERİ

*Yaprak Dökümü, Toygar Işıklı, DMC Müzik

*Kınalı Kar, Kolektif, Yağmur Müzik

*Ezel Dizi Müzikleri, Toygar Işıklı, Kalan Müzik

*Bir Bulut Olsam, Aytekin Ataş, Kalan Müzik

*Asi, Nail Yurtsever, Kalan Müzik

*Arka Sıradakiler, Kolektif, Esen Müzik

*Elveda Rumeli, Ayşe Önder, Erdal kGüney, Hüseyin Yıldız, İrşad Aydın, Kemal Sahir Gürel, Kalan Müzik

*Dudaktan Kalbe, Toygar Işıklı, EMİ

*Ezo Gelin, Arif Sağ, Mert Müzik

*Hatırla Sevgili, Kemal Sahir Gürel, Erdal

 

‘Devlet düzenleme konusunda yetersiz’

Hasan Saltık (Yapımcı): Dizi müziği demeyelim de film müziği diyelim. Daha önce yapımcılar müziğe fazla önem vermiyordu. Eskiden Cahit Berkay, Yalçın Tura, Atilla Özdemiroğlu, Metin Bükey önde gelen isimlerdi. O zamanlar telif hakları Türkiye’de olmadığı için yabancı müzikleri Türkiye’ye uyduruyorlardı. Sevim Şengül, Belkıs Özener sesiyle tanınanlar.

Film yapımcıları, müziğin önemini ‘Eşkıya’ filmiyle keşfetti. Erkan Oğur’un yaptığı sountrack ilk defa rekor bir satış elde etti. Bir Türk filminin bu kadar gişe yapması da sinemanın önünü açtı. Daha önce dizi yapımcıları çok komik bütçeler ayırıyorlardı. Ali Otyam, Toygar Işıklı, Nail Yurtsever, ARYA, Cengiz Onural bu sektörü geliştirdi. ‘Elveda Rumeli’, ‘Ihlamurlar Altında’ tavan yaptı. Artık müzikler öyle önemli hale geldi ki senaryolar aylar öncesinden bize geliyor. Eylülde vizyona girecek dizilerin müziklerini hazirandan konuşuyoruz.

Diziler yurtdışında da gösterildiği için çok önemli bir hal aldı. Arap ülkelerinde telefon melodilerinde kullanıldığını biliyorum. Türkiye’de en büyük sorun Kültür Bakanlığı’nın bir uygulaması. Dünyada film müziği yapanlar gişe girdisinden yüzde 2 yüzde 3 gelir payına sahiptir. Türkiye’de uyarmamıza rağmen bunu gerçekleştirmediler.

Dünyada sadece bir film müziğinden zengin olanlar var. Tekrar gösterimlerden pay almıyor müzisyenler. Bunu sinema salonları mı verecek, film şirketleri mi, belediyeye kesilen bir eğlence vergisi var, onlar mı verecek belli değil. Bunu Kültür Bakanlığı’nın çözmesi lazım. Devlet yasa çıkarmakta bu konuda yetersiz.

loading...

loading...


Yorumlar
tekirdag escort ankara escort escort samsun escort bursa mugla escort

Henüz hiç yorum yapılmamış.

güvenilir casino siteleri bahis siteleri iddaa siteleri Sayfa da109 sorgu var. 3,473 saniyede yüklendi.
halkalı esocrt kayaşehir esocrt
cinsel sağlık